Most szól:
Vezeti:
2019.10.16 Szerda . 22:40

Gamer ruhákkal és spéci kütyükkel irány a 3D!

Amikor valóssá válik a virtuális. Hiába az élethű grafika, a szuper hanghatások és a fergeteges sztori, hogyha valami hiányzik a valós játékélményhez. És ez a valami a mozgás. 

Erre jött rá a német Max Plank intézet egyik fejlesztőcsapata, akik megcsinálták a CableRobot Simulator nevű széket, ami egy karbonszálas, ultrakönnyű kabin. Nyolc hipergyors és erős motor mozgatja drótkötélen keresztül. MIndez akkor kap értelmet, amikor a fejünkre húzzuk a VR szemüveget és megragadjuk az irányítást. Naná, hogy lúdbőrös, sőt hátborzongató a repülés, vagy a Csillagok háborúja csatajelenet mozgás közben.

 

Ugyancsak az érzékeink becsapására konstruálták azt a holografikus szuperszemüveget, amit  HoloLens névre kereszteltek.  A mixed realitynek köszönhetően a mozi belevetül a valóságba, a virtuális objektumokat kézmozdulatokkal lehet befolyásolni. Megfogható, forgatható, csűrhető, csavarható mint az igazi. A szemüvegbe épített iriszvizsgáló érzékeli a játékos hangulatváltozásait és a szemüvegbe épített hangszórókkal és magával a vizualitással csatol vissza . A gyártó elsősorban a nagyvállalatokat célozza ezzel az eszközzel, például objektumorientált programozáshoz, adatfeldolgozáshoz, vagy akár egy jármű szereléséhez. A HoloLens és vele a kombinált vagy mixed valóság egyébként egészen új lehetőségeket nyit a hétköznapi életben is. Lehet, hogy a jövőben csupasz falak lesznek otthon és elég lesz egy szemüveg a szoba berendezéséhez. Vagy értelmetlenné válik gumi és műanyag játékokat venni,  bőven elég lesz letölteni azokat?

Mindezt még fokozni is lehet a tárgyak érzetével. Egyszerűen öltsük magunkra a spéci Tesla ruhát, amibe érzéskeltő stimulátorokat építenek és a grafika rögtön tapintható lesz. Sőt a beépített hangszórók csak fokozzák a valóságközeli élményt. 

És akkor meg is érkeztünk a Mátrixba, amit ebben az esetben Voidnak hívnak. Egy épített világ, amit kombináltak a körülöttünk lévő valósággal. Itt már tényleg nem egy székből játszunk, hanem a grafikához komponált és ahhoz kapcsolódó épített, úgynevezett butamaketben mozognak a játékosok. Persze csak a headset, a gamer ruha és a működtető szoftver nélküli külső megfigyelő számára  tűnik butának ez a díszlet. A valóságban minden idomnak és konstrukciónak jelentősége van, ami végképp a játék részévé teszi a felhasználót. Csak aztán tudjunk időben kiszállni ebből a fantasztikus valóságból. 

 

KiberMa csütörtök 20.40 M2 Petőfi TV