Most szól:
Vezeti:
×
2018.01.08 Hétfő . 11:59

Így fejleszd tökélyre a kommunikációs képességeidet!

Ezekkel a tippekkel nem foghatsz mellé.

A kommunikáció olyan alapkészség, mellyel mindannyian rendelkezünk, de nem ugyanolyan szinten műveljük. Sokan szenvednek attól, hogy „mintha a falnak beszélne”, vagy „az egyik fülén be, a másikon ki”.

Persze a sikeres kommunikációhoz elengedhetetlen a másik fél odafigyelése is, de a folyamat kimenetele nem kizárólag ezen áll vagy bukik. A jól megválasztott kommunikációs stratégia és a üzenet feladójának non-verbális jelzései nagyban segíthetik, hogy üzenetünk ne találjon süket fülekre.

Viszont szerencsére, ahogy oly sok minden, ez is tanulható és fejleszthető.

Testbeszéd

Testünkkel már jóval azelőtt kommunikálunk, hogy megszólaltunk volna. Így érdemes odafigyelni erre is. Ha a másik figyelmére vágyunk, legjobb, ha nyitott testtartást választjuk, egyenesen állunk, a karjainkat magunk mellett tartva és enyhén előredőlve, ami azt jelzi a másik fél számára, hogy érdekel a véleménye.

@Giphy @Giphy

Szemkontaktus

Tedd le a telefont, vagy ami éppen a kezedben van és nézz a másik szemébe. A lefele vagy oldalra tekintgetés a bizonytalanság és az információ-, vagy tudáshiány jele lehet, így ezt jobb elkerülni. Viszont ha egyenesen a másik szemébe nézel, azt fogja üzenni, hogy érted a dolgodat, magabiztos vagy, tehát nagyobb eséllyel fogadják el igaznak, amit mondasz.

@NATUREJOBS @NATUREJOBS

Töltelékszavak

A hosszú szünetek, hümmögések, „ö-zések” megakasztják a kommunikációs folyamatot. Akinél ez elfordul, arról könnyen azt feltételezhetik, hogy blöfföl, vagy csak az időt húzza.

A csend helye

A hatékony kommunikáció olyan, mint egy tenisz meccs, egyszer nálad a labda, egyszer nálam. Azonban, ha folyamatosak az ütésváltások, könnyen elvészhet a valódi üzenet. A beszélgetés ütemében előfordulnak csendek, de emiatt nem kell kínosan érezni magunkat, hisz a csend segít leválasztani az egyes témákat egymásról és tagolja a beszélgetést.

@thefinancialdiet @thefinancialdiet

Mindenki egyenlő

Minden a kommunikációban résztvevő személy egyforma fontossággal bír. Nem jó, ha pl. van egy személy, aki viszi a szót és rázúdítja a többiekre minden gondját, baját. A sikeres és hatékony kommunikáció egyik alapköve a kölcsönösség, máskülönben nem is beszélgetésről, hanem monológról lenne szó.

Forrás:My Modern Met

Lead: Huffingtonpost