Most szól:
Vezeti:
×
2018.06.12 Kedd . 11:49

Tippek, melyekkel csak úgy repülnek le a plusz kilók!

Nagyon sokan fogyókúráznak, ám rosszul. Nem csoda, hogy nem mennek le a felesleges kilók.

Valószínűleg aki diétázott valaha tudja, hogy a plusz kilókat leimádkozni nem a legegyszerűbb dolog. Elképesztően sok erő, kitartás, szorgalom és türelem kell hozzá, hogy az ember elérje a kitűzött célját.

A világon ahány ember, talán annyi diéta létezik, mindenki a saját magának legmegfelelőbbet alkalmazza, azonban azzal egyetértünk, hogy vannak bizonyos alapszabályok, amiket nem árt tudni. Mivel a testmozgás mellett a másik legfontosabb pillére a diétának a megfelelő táplálkozás, így nem árt, ha te is tudsz néhány trükköt, mellyel elősegítheted a fogyást.

Amanda Meixner blogger és táplálkozási szakértő hatalmas közösséget alakított már ki az Instagram felületén, ahol étkezéssel kapcsolatos, rendkívül hasznos tippjeit osztja meg követőivel. Mennyivel másabb eredményt produkál a szervezetünk, ha csak egy hozzávalót lecserélünk az étkezésünkben!

Mutatunk nektek is néhányat Amanda tippjei közül, mely valószínűleg neked is hasznodra válhat. Ha esetleg jobban el szeretnél merülni a témában, nézd meg a lány Instagram oldalát is!

View this post on Instagram

Some of my favorite healthy swaps ❤️ . Here are some more healthy substitutes to add to your routine. Breakdown below: . 🍫 The milk chocolate bar has a whooping 44g carbs, 41g sugar only 2g fiber and 370 calories! The dark chocolate bar shown on the other hand had 13g carbs, 6g sugar, 5g fiber & 250 calories. With dark chocolate, you’ll feel fuller faster with the add fiber & won’t go through such a big insulin spike & crash. . 🌽 Vegetable oil and canola oils are highly processed, heated, bleached, refined and deodorized. The hight heat these oils go through have negative impact on the healthy compounds in the oils & are stripped of much of their omega-3 fatty acids in the processing. Extra Virgin Olive oil is produced by cold pressing and doesn’t use chemicals for refinement & also avoids high heat treatment, leaving it full of heart healthy fats. . 🥑 Sour cream adds about 40 calories & 6g of fat per quarter cup but doesn’t add much nutritionally. Guacamole on the other hand adds antioxidants, about 4g of fiber, potassium + more per quarter cup. Plus, you get all the heart healthy fats from the avocado. . Inspired by @blonde.health Sources: https://www.active.com/nutrition/articles/the-diet-detective-are-latin-american-foods-healthy https://draxe.com/olive-oil-benefits/ https://draxe.com/canola-oil-gm/ — . . . . #paleo #glutenfree #cleaneating #chocolate #dessert #paleodiet #healthyeating #whole30 #cake #primal #healthyfood #cleaneats #fitfood #nutrition #lowcarb #lchf #healthychoices #jerf #paleolifestyle #organic #icecream #bbg #dairyfree #keto #grainfree #weightloss #realfood #instahealth #mealprepsunday

A post shared by Amanda (Meixner) Rocchio (@meowmeix) on

 

Míg egy pár kocka tejcsokoládé 41 gramm cukrot tartalmaz, addig ugyanennyi étcsokoládé 6 grammot. A növényi- vagy repceolajat érdemes lecserélni olívaolajra, melyet közel sem olyan magas nyomáson sajtolnak. Gyakran eszel tejfölt? Cseréld le guacamoléra, hiszen előbbiben se vitamin se rost nincsen, utóbbiban viszont annál inkább.

 

Nem mindegy, hogy 140 kalóriát 15 szem gumicukor, vagy egy hatalmas tál gyümölcssaláta kíséretében juttatsz be a szervezetedbe.

 

Nem szeretsz, esetleg nem tudsz sok folyadékot fogyasztani? Vannak olyan zöldségek és gyümölcsök, melyek elképesztő sok vizet tartalmaznak. Ilyen például a grapefruit (91%), a görögdinnye (92%), a paradicsom (94%), a zeller (95%), a brokkoli (91%), és a kaliforniai paprika (92%).

View this post on Instagram

Which side would you pick? 🤗 . ☕️ While bullet proof coffee is a fine choice to have in your nutrition routine, you definitely can’t count that concoction as calorie free. Many of the recipes online & in coffee shops call for 2 tbsp grass-fed butter & 1 tbsp coconut oil. Now, that’s a lot of extra calories! . 🥞 Many bullet proof fans use this combo as a way to skip breakfast & you can see why that works out since it’s the same amount of calories. In fact if you were switching from a highly-processed, high-calorie breakfast to bulletproof coffee you would lose weight since you end up eating less calories. . 🍳 However if you prefer eating real food for breakfast instead of a drink that right side would be a much better option for you! You could also scale back on the avocado & add 1/2 tbsp MCT oil to your coffee to get some of the added benefits of this healthy fat without too many added calories! . Left side: Coffee blended with 1 tbsp MCT Oil 2 tbsp grass-fed butter . Right side: 1 piece Ezekiel toast 2 medium boiled eggs 1/2 yellow pepper 1/2 red pepper 1/4 avocado 2 1/2 cups spinach Black coffee with stevia . Inspired by @maxfit recent post! ❤️ . . . . #cleaneating #healthyeating #nutrition #cleaneats #mealprep #coffeetime #foodprep #fitfood #protein #weightloss #mealplan #cafe #paleo #coffeelover #healthychoices #mealprepsunday #healthyfood #mealprepping #macros #mealprepmonday #coffeeaddict #flexibledieting #iifym #instahealth #coffeegram #latte

A post shared by Amanda (Meixner) Rocchio (@meowmeix) on

 

Te is gyakran indítod a reggelt egy jó erős kávéval? Akkor ezentúl tudd, hogy a reggeli itókád körülbelül 345 kalóriát tartalmaz, amiből egy tisztességes reggelit is el tudnál fogyasztani, mely sokkal hasznosabb a szervezeted számára.

View this post on Instagram

Small tweaks add up! 🙌 These swaps will not only save your waistline but also your health. The top side is full of processed foods, bad oils & sugar bombs while the bottom side is less processed & lower-calorie to boot. More info below: . Chips ➡️ Popcorn - Popcorn is an easy grab-n-go food and much less processed than chips! That sad handful of 9 chips has 150 cals, 9g fat, 16g carbs & contains sunflower/vegetable oil & fillers, yikes! 3 cups air popped popcorn is only 93 calories & only contains 1 ingredient: popcorn. You can also cook it in a pan with olive oil if you prefer it that way! . Frappuccino ➡️Iced Coffee w/ Coconut Milk - Frappuccinos are sugar bombs! A grande mocha with 2% milk has 61g sugar & 400 calories while an unsweetened iced coffee with coconut milk containers 25 calories & 2g sugar. Now, that’s an easy swap that will save you a ton of calories & sugar! . Burger with bun ➡️ burger lettuce wrap - Save yourself the extra processed carbs when you swap a bun for a lettuce warp. While it’s perfectly ok to treat yourself to a full bun, swapping it out for a lettuce wrap on a regular basis with save you 18g+ carbs! . . . . #cleaneating #healthyfood #fitfood #healthyeating #healthychoices #cleaneats #healthylifestyle #burger #burgerporn #glutenfree #nutrition #paleo #cleanfood #mealprep #protein #hamburger #burgers #healthyliving #eathealthy #coffee #fitnessfood #burgertime #weightloss #instaburger #iifym #lowcarb #healthylife #flexibledieting #instahealth #mealprepsunday

A post shared by Amanda (Meixner) Rocchio (@meowmeix) on

 

Egy két ételt vagy italt ha lecserélsz másra, vagy csak egy kicsit változtatsz rajta, sokkal egészségesebbé válik. Ha például nassolnál, válassz a chips helyett popcornt, hiszen sokkal kevesebb kalóriát tartalmaz. Ha betérsz egy kávézóba, a hűsítő frapuccino helyet kérj kávét, kókusztejjel. Ha pedig egy jó hamburgerre vágysz, cseréld a bucit salátára, hiszen szinte semmi szénhidrátot nem tartalmaz.

 

Sokunk szervezete szenved magnéziumhiányban. Ennek ellensúlyozására tökéletesek az alábbi ételek, melyek magnéziumban gazdagok: mandula, avokádó, vörös bab, spenót, étcsokoládé, tökmag.

Reméljük hasznos tippekkel szolgáltunk, kitartás mindenkinek a diétájához!

Forrás: Boredpanda

Lead: Pinterest