Most szól:
Vezeti:
2019.01.17 Csütörtök . 05:00

Így tartsd be a mozgással kapcsolatos újévi fogadalmaidat

Utálsz leizzadni? Túl fáradt vagy az edzéshez? Bizonyára nem vagy vele egyedül, azonban a kifogásoknak ezennel vége! Egy amerikai kutatócsapat megtalálta a négy legnépszerűbb kifogást arra, hogy miért kerülik az emberek az edzéseket és megpróbáltak megoldást találni rájuk.

Te is azok közé tartozol, akik az új évet számtalan mozgásra és edzésre vonatkozó fogadalommal kezdted és a végére az lett, hogy bedarált a mókuskerék?

Itt az idő, hogy erőt vegyünk magunkon és leküzdjük az ellenérzéseinket. Egy kutatócsoport ugyanis kiderítette, hogy melyik az a négy leggyakoribb kifogás, amelyet az emberek arra használnak, hogy kikerüljék az edzést. Hova tovább, ők motivációt is kerestek mindegyik esetre.

„Nem is szeretek edzeni!"

Az ilyen kijelentések mögött az állhat, hogy alacsony tűréshatárunk van a megerőltetéssel szemben. A helyzet viszont az, hogy ahhoz, hogy hozzászokjatok, csak idő kell. Abban rejlik a siker kulcsa, hogy lassan de biztosan építsd ki a toleranciád a megterheléssel szemben. Így idővel már nem csak szeretni fogod az edzést, hanem egyenesen le sem fogsz tudni feküdni egy fél óra edzés nélkül. Fontos továbbá az is, hogy letisztázzuk: az edzés nem feltétlenül jelent 5 kilométer futást vagy egy órát konditeremben. Az edzés alapja a mozgás, ennyit kell csinálnotok.

Fotó: Unsplash Fotó: Unsplash

„Túl fáradt vagyok az edzéshez!"

Lehetséges, hogy ennek az edzéstől független okai vannak, főleg ha folyamatosan fennáll a fáradtság. Ilyen esetben pedig egy kis mozgás csak segít a helyzeten. Ha pedig csak simán nehéz napod volt, akkor ez a nap folyamán végig tudatosul benned és így is fogod érezni. Tervezd el a napod, iktass be fél óra mozgást, történjen bármi. A hangulatodon és a fáradtságodon is javítani fog.

„Azelőtt szeretnék formába jönni, mielőtt kondiba mennék!"

Tartsd észben, hogy nem csak te viszolyoghatsz a konditeremtől elsőre. Mindenkinek vannak hasonló érzései az első alkalommal kapcsolatban, hiszen mindenki azért megy konditerembe, hogy formába jöjjön. Itt annyit tehetsz ennek leküzdése érdekében, hogy nem feltétlenül konditeremben kezded a mozgást. Amikor már belejössz és a heted részévé válik, utána már nagyobb kedvvel vágsz neki az új kalandnak.

Fotó: Unsplash Fotó: Unsplash

„Nincs zuhanyzó / utálok izzadni!"

A legtöbb konditeremben van zuhanyzó, ahol viszont nincs, az sem jelenti a világ végét. Ha csak olyan edzőterem van a közeledben, ami nem rendelkezik ilyen vizesblokkal akkor próbáld a nap végére időzíteni.

Forrás: Dailymail

Lead: Unsplash