Henri Gonzo és társai a zenekar negyedik albumát részben Londonban rögzítették, egy Grammy-díjas producerrel.
A Petőfi-díj nyertes Fran Palermo legutóbbi sorlemeze, a Razzle Dazzle 2016-ban jelent meg, tehát a rajongók már jó ideje vártak a folytatásra. Most végre megérkezett a harmadik album, Crocodile Juice Bar címmel, és nem más volt a producere, mint a brit Liam Watson, aki a White Stripes Elephant című albumáért Grammy-díjat kapott.
A felvételek Henri Gonzo frontember házi barkácsműhelyében, valamint a Watson által alapított legendás londoni Toe Rag stúdióban készültek – utóbbiban olyan nevek is dolgoztak már, mint a Metronomy, a Tame Impala, a Temples, a Wolf Alice vagy Jack White.
A 13 felvételt tartalmazó album szövegeit sok változatos téma ihlette. A frontember bevallása szerint a Crocodile Juice Barba betérve sok különböző helyzettel szembesülhet a látogató: „Ez a lemez olyan, mint végig sétálni egy nagyon hosszú utcán, ahol van rock and roll kocsma, latin negyed, francia terasz, utcán énekelő afro-kórus, arab és zsidó negyed, templom, temető, kaszinó... Mindenhol megálltunk, mindenhová bementünk, és pár percig figyeltük, hogy mi történik. Az utca egyik végén sivatag, a másikon tenger.”
Henrit az utóbbi időszakban rengeteg minden inspirálta: különböző kultúrák, régi filmek hangulatai és még sok minden más, ráadásul bizonyos impulzusok a legváratlanabb helyzetekben érték, például a hűtőszekrény kinyitásakor.
photocredit: Gaál Dániel
Érdekes módon több dalban is felfedezhető a Kasabian hatása, de emellett sok egyéb zenekar és zenei műfaj hatott a Fran Palermo tagjai az album megírása és felvétele közben. A sok különböző inspirációnak köszönhetően a Crocodile Juice Bar az együttes eddigi legkísérletezőbb munkája lett; úgy, hogy Henriék természetesen hűek maradtak a tőlük megszokott hangzáshoz. Egyvalami biztos: megérte a rajongóknak négy évet várni erre az albumra.
photocredit: Gaál Dániel